Hatar att vara ledsen

Jag får svårt att sova, vaknar tidigt, orkar inte sminka mig för jag är så trött, orkar inte ta på mig någorlunda fina kläder eftersom jag mest vill ligga hemma och sova istället för att gå till skolan. För när man är ledsen, vill man kunna vara ledsen också. Men det är inte rättvist att gå runt och vara sur flera dagar i sträck mot sina kompisar för att man har privata problem. Därför skulle jag hellre vilja ligga hemma denna veckan, istället för att gå till skolan och klistra på ett äckligt leende.

För jag vet precis vad jag går igenom just nu, jag har gjort det en gång förut. Men det är minst lika jobbigt som första gången. Jag har en klump i magen, och jag vill inte gå till skolan och träffa henne, eller dom som slogs. Jag vill ligga hemma och lyssna på deppig musik, gråta lite ibland och äta massvis med kladdkaka.

Enda stunden på dagen som jag mår någorlunda bra just nu är när jag är med honom. Han får mig att glömma alla sår för han tar hand om mig så himla bra just nu, han hatar att se mig ledsen. Men när han har lämnat mig, eller när jag åker hem igen, kommer allt tillbaka och man vill bara krypa in i sin egen lilla håla utan att någon frågar vad som har hänt. Man slipper förklara, man slipper träffa dom, man slipper alla rykten om oss och man slipper alla fittor i denna jävla staden..

Kommentarer
Postat av: Sandra

Kikar in och önskar dig en bra dag :)

2010-09-28 @ 08:12:35
URL: http://sandraorrebro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0