Skönhet i mina ögon!

För mig är skönhet mer än ett utseende, det är en livsstil om hälsa och personlighet. Här är mina krav för att du ska ses som en vacker tjej, som utstrålar skönhet och din personlighet.

1. Klädstil. Jag skulle aldrig använda samma tröja/linne/topp mer än en gång per vecka. Jeans och tex tights går bra, men variera din klädstil. Du vill väl inte att folk ska tro att du går runt i smutsiga kläder?

 

2. Ta hand om ditt hår. Tvätta det 2-3 gånger i veckan, inte för ofta för löss trivs bäst i rent hår. Använd inpackning en gång i veckan, använd alltid värmeskydd och plåga inte ditt hår med plattång/locktång varje dag. Låt det vila, och fläta håret varje kväll innan du somnar så slits det inte när du sover.

 

3. Ansiktsvård. Använd lagom mängd smink - för mycket när det gäller smink är aldrig bra. Hellre för lite i så fall. Tvätta alltid bort ditt smink innan du somnar, jag föredrar ansiktsmjölk eftersom det även är återfuktande och huden känns len efteråt. Använd finnmedel, och återfukta huden med ansiktskräm utan olja. Använd peeling några gånger i veckan för att få bort döda hudceller.

 

4. Hela kroppen. Återfukta huden varje morgon med lotion - hela kroppen. För mig är benen och händerna viktigast.

 

5. Din image. Det finns ingen annan än du själv som känner dig bäst. Du vet vad du mår bra av och vad som gör dig ledsen. Koppla bort de människor eller de saker i ditt liv som ger dig dålig energi som går ut på dina vänner. Försök att sova mycket och få mycket motion, så ska du se att du oftare är på bättre humör. Skratta mycket och gå inte runt och tjura, då kommer folk till slut att se dig som en sur människa, vilket aldrig slutar bra.

 

6. Din hälsa. Sov mycket, träna mycket. Träna behöver du inte göra för att gå ner i vikt, utan för att hålla hälsan på topp. Man rör på sig för att få frisk luft, må bra och inte bli en soffliggare. Det gäller att ta hand om sig själv, för du kommer leva med dig själv hela livet. Drick mycket vatten, det ger näring till både hy och hår. Ha alltid nymålade naglar, mest för att se fräsh ut.

Det va mina tips! Hoppas ni som läser tar åt er, för jag tar verkligen hand om mig själv på många sätt och älskar mig själv väldigt högt. Ta hand om er!
/ kram M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0